Svar på frågestund

Hade skrivit ett helt inlägg om det här och kommit på så bra svar på era frågor. Sen så avslutades internet oväntat och allt försvann, min vanliga tur.
 
 
1. Vem eller vilka skulle du säga är dina närmaste kompisar?
 
Svar: Det måste nog vara min lilla vård klass på fyra personer, vi blir som en liten familj då vi umgås med varandra hela dagarna. Sen så finns Mone, Mikaela, Klara, Cecilia och Frida också. Har säkert glömt någon..
 
2. Vad för typ av kille gillar du?
 
Svar: Alltså tycker egentligen inte om såna frågor. Vi människor är så olika, men ändå så lika. Varje människa har sina unika egenskaper som gör just den personen speciell. Därför tycker inte jag att man ska generalisera någon viss "typ" som man tycker om. Om kemin stämmer mellan två personer, då vet man att det bara är rätt. Det känns på en gång. Sen så finns det ju saker hos människor som man gillar mer och mindre. Jag själv kan tycka att det är otroligt attraktiv när en kille är självsäker med sig själv och med det han är intresserad av. Att skratta mycket och  är en viktigt del i ett förhållande, jag själv skulle nog behöva en kille som kan ta ner mig på jorden ibland när jag får mina galna idéer men samtidigt stötta mig i vad jag tror på och vad jag har för drömmar, en kille som är "down to earth".
Okej nu blev svaret på den frågan väldigt lång, men jag hoppas du fick svar på din fråga!
 
3. En eller några tjejer du skulle vela lära känna bättre, ha en bättre relation till?
 
Svar: Nja kan jag väl inte påstå. Dock är det aldrig fel att lära känna nya människor, det är bara roligt men att peka ut någon sådär kan jag nog dessvärre inte göra.
 
4. Har du varit med om mobbning eller sett de ske? (Med tanke på att du går omsorgsprogram nu)
 
Svar: Jag har aldrig varit utsatt för mobbing, och det är jag tacksam över.
 
Jag har säkert sett det ske någon gång, men då var jag väl för feg för att säga emot (tänker på när man gick på lågstadiet). Men som sagt så sker ju även mobbning utanför skolan och finns även på jobbet bland vuxna människor. Det tycker jag är fruktansvärt, att vuxna människor kan gå på dom som är svagare än sig själv. Och visst händer det bland brukarna, men de är ju oftast inte medvetna om det så då får man försöka att lösa konflikten som uppstår, ibland lyckas man och ibland inte. Så är det, det viktigaste är i alla fall att man har försökt göra något åt saken.
 
5. Varför valde du omsorg?
 
Svar: Finns hur många anledningar som helst till varför jag valde det. Om du tänker på programmet så heter det numer Vård och omsorgs programmet, inte bara omsorgs programmet. Jag valde linjen främst för att jag är inriktad mot sjukvård och inte omsorg.
Varför jag valde det programmet är för att jag älskar att jobba med människor, jag valde det även för att jag vill hjälpa människor. Det är så himla roligt, och du får så otroligt mycket tillbaka. Och dessutom så valde jag det för att det intresserar mig. Kroppen, blodet, hjärnan, hur vi fungerar och reagerar i olika situationer, sjukdomar, hälsa ja det finns hur mycket som helst, och det är superkul!
 
6. Hur gammal är du?
 
Svar: 17 år, fyller 18 till sommaren.
 
7. Hur gammal känner du dig?
 
Svar: Haha psykiskt eller fysiskt? Nej men det beror nog på i vilken situation du är i. När jag är med mina tjejkompisar och vi sitter och fnissar kan jag känna mig som 13 igen, medans på jobbet känner jag mig otroligt vuxen. Måste nog ändå säga att mestadels av tiden så känner jag mig äldre än vad jag egentligen är. Om jag skulle sätta en siffra skulle det nog vara 20-22.
 
 
Så där! Hoppas ni tycker att ni fick svar på era frågor!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: